Viool

Voor wie

Onze lessen zijn voor jong en oud. Doordat onze lessen worden afgestemd op de wensen en behoeften van de leerling, kan iedereen bij ons terecht.

Wij vinden het belangrijk dat je plezier hebt en dat het ontspannend is om muziek te maken en met muziek bezig te zijn. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren zoveel mogelijk te leren over het instrument en de mogelijkheden daarmee.

Naast de basis voor vioolspelen die we aanleren vanuit een lesboek (naar keuze), heeft elke leerling zijn eigen voorkeuren en wensen. Daarop aangepast gaan we dus ook zo snel mogelijk muziekstukken/ nummers spelen die mede zelf worden aangedragen. Viool (solo of in strijkerssectie) komt bijna in elke muziekstijl voor dus we zoeken iets wat jij leuk vindt op jouw niveau.

Waarom les bij De Popschool

• individuele, professionele coaching en begeleiding
  • volledig op maat gemaakte lessen
  • een perfecte locatie voorzien van alle faciliteiten om jouw leerproces te ondersteunen
  • vele extra’s waaronder bandlessen.

Wat kan ik in de lessen verwachten?

• Algemene muziekleer zoals noten lezen, maatsoorten en gehoor.

• Houding. Om goed viool te leren spelen is een goede houding van groot belang. De linker- en rechterhand hebben beide hun eigen techniek die van het begin goed aangeleerd moet worden.

• Viooltechniek. De muziekleer en houding komen hier bij elkaar. De vingers moeten hun plekje weten te vinden op de viool om een zuivere toon te krijgen en door de strijkstok juist te gebruiken komt die toon er ook echt mooi uit.

• Daarnaast gaan we zo snel mogelijk aan echte liedjes en mooie stukjes beginnen zodat het geleerde meteen toegepast kan worden, de lessen echt leuk blijven en we eventueel het resultaat kunnen laten horen op een voorspeelmoment.

• Om het gehoor te trainen en te wennen aan samenspelen, zullen we ook regelmatig duetjes spelen in de les.

• Muziek raakt mensen, brengt mensen in beweging en hoe beter je de viool beheerst, hoe beter je die emoties daadwerkelijk over kan brengen. De techniek is daarvoor nodig maar het allerbelangrijkst is dat je plezier hebt in het spelen en je muzikaliteit ontwikkelt.

• We zullen daar ook regelmatig aan werken door bijv. iets na te spelen in de les, iets uit je hoofd te (leren) spelen, samen naar de muziek te kijken en te bespreken wat daarin gebeurt of door simpelweg te praten over wat je wilt bereiken met je muziek.

De vioollessen worden aangeboden als privéles. Je kunt gedurende een half jaar of een jaar lang wekelijks of om de week lessen volgen. klik hier voor meer informatie en onze tarieven

Volg jij dit vak? Help toekomstige cursisten een goede keus