percussie

te volgen als groepsles

Hardinxveld Woudrichem

Altijd al iets met drums, slagwerk en ritme willen doen? Wil je samen met andere leerlingen een krachtige, swingende groove neerzetten? Dan zijn de percussielessen bij De Popschool echt iets voor jou! Doordat onze lessen op de wensen en behoeften van de leerling worden afgestemd, kan iedereen vanaf 6 jaar bij ons percussieles volgen. Met of zonder ervaring.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over het instrument te leren en alle mogelijkheden ervan.

In veel bands en orkesten is er behalve een drummer ook een percussionist. Deze heeft vaak een enorme verzameling van instrumenten om zich heen staan. Denk aan conga’s, bongo’s, timbales, koebellen en bekkens. Al deze klanken en geluiden zorgen voor kleur in de muziek en kunnen daardoor in iedere muziekgenre worden toegepast. Lekker veelzijdig dus!

Voordelen van percussieles bij De Popschool

Wij begeleiden en ondersteunen met veel plezier en vol passie iedere leerling om op professionele wijze zijn of haar persoonlijke doel te bereiken. Of je lekker ontspannen wilt drummen, in een band wilt spelen of toelating wilt doen bij bijvoorbeeld de Herman Brood Academie of het Conservatorium: samen stippelen wij een route uit die het beste bij jou past.

Tijdens de percussielessen ontdek je de diverse slagwerkinstrumenten en leer je hoe je met jouw favoriete muzieknummers kunt meespelen. We gaan onder andere aan de slag met de snaredrum, djembé, cow bell, shakers, conga’s, tamboerijn, guiro en maracas.

Daarnaast leer je over de geschiedenis van de slagwerkinstrumenten, zodat je muziekgenres beter leert begrijpen en je jouw capaciteit binnen een band kunt toepassen.

Aspecten die tijdens de percussielessen aan bod komen:

• Diverse ritmes en percussietechnieken
  • Dynamiek, timing, groove en breaks
  • Samenspel, vrij soleren en ritmegevoel
  • Individuele speeltechnieken

Percussielessen worden zowel als privéles als in groepsvorm gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.

Bekijk ook deze lessen