Music Video Producer

Ben jij graag bezig met beeld en camera? En lijkt het je gaaf om een promofilmpje of videoclip te kunnen maken? Dan zijn onze lessen Music Video Producer bij onze muziekschool in Hardinxveld voor jou weggelegd, want hier komen muziek en techniek samen. Te gekke  lessen wanneer je van muziek houdt, maar niet per se de ambitie hebt om een instrument te leren spelen. Ready? Set? Action!

Als music video producer kan je werkelijk alle kanten op. Het fijne hiervan is dat er geen idee gek genoeg is en je jouw creativiteit de vrije loop kan laten. Een ander groot voordeel is dat je met alle soorten muziekstijlen te maken krijgt. Dat maakt het werk van een music video product nóg leuker!

Voordelen van lessen bij De Popschool

De lessen Music Video Producer worden als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt via ons online roostertool zelf hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.

Ga naar de tarieven voor alle informatie.

Tijdens de cursus Music Video Producer kijken we naar alle onderdelen en techniek omtrent het opnemen van beelden. Je gaat opnames van de bands en leerlingen van De Popschool maken, zodat je meteen al het geleerde in de praktijk kan toepassen.

Het leuke is dat de mogelijkheden eindeloos zijn en de aanwezige software programma’s steeds overzichtelijker worden. We gaan met deze programma’s aan de slag en na een paar keer een eigen filmpje gemaakt te hebben, wijst het zich allemaal vanzelf. Wij garanderen dat je binnen 10 lessen je eigen videoclip kunt maken! Ga jij de uitdaging aan?

Aspecten die tijdens de cursus aan bod komen:

• Werken met diverse softwareprogramma’s
  • Filmen met camera (op locatie)
  • Belichting
  • Filmtechnieken
  • Filters en effecten
  • Editing (bewerken)
  • Theorie over de lens
  • Audio sync
  • Beeldformaten

Om goed met muzikanten samen te werken, is enige kennis van muziek en muziektheorie van belang. Tijdens de cursus richten we ons vooral op esthetiek; het verschil tussen een commerciële en artistiek video en de relatie tussen beeld en geluid. Welke beelden passen bijvoorbeeld goed bij een hiphopvideo? Of hoe zou jij een dancenummer vormgeven? Kortom: hoe creëer je de juiste sfeer met beeld en geluid?

Om dit voor elkaar te krijgen, besteden we tijdens de lessen aandacht aan:

• Track analyse
  • Artist communication