Theorie/ solfège

Onze ervaring leert dat leerlingen die hun instrument al enige tijd bespelen, vragen naar de achterliggende theorie. Daarom biedt onze muziekschool in Hardinxveld individuele lessen aan in algemene muziektheorie/ solfège (notenleer). De kennis van het notenschrift ofwel de tablatuur verrijkt de vaardigheden en veelzijdigheid van de leerlingen.

De theorielessen zijn te volgen voor iedereen vanaf 12 jaar die graag zijn of haar muziekkennis wil vergroten. Voor zowel de beginner als de gevorderde leerling.

Voordelen van theorielessen bij De Popschool

Omdat de vraag van iedere leerling zo uniek is, bieden wij onze verdiepende theorielessen graag individueel aan. Voor een beginnende leerling kan de gevorderde theorie best moeilijk zijn en daarom ontmoedigen. Om hen juist te stimuleren in hun enthousiasme voor de muziek en/of instrument, biedt De Popschool in Hardinxveld theorielessen gebaseerd op het niveau van de leerling. Dat maakt leren extra leuk en interessant.

Tijdens de lessen richten wij ons samen op de algemene muziektheorie en notenleer. De inhoud wordt gebaseerd op de wensen en behoeften van de leerling. Dit om zo doelgericht met de muziektheorie aan de slag te gaan.

De theorielessen worden als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.