6 en 7 jaar

in overleg

groepsles

Doel cursus

Kennismaking met muziek en diverse instrumenten.

Lekker muziek maken moet voor iedereen mogelijk zijn! Daarom heeft De Popschool een cursus voor de allerkleinsten (vanaf 6 jaar) ontwikkeld.

Laat jouw kind tijdens de cursus spelenderwijs de basis van muziek en muziektheorie leren, en kennismaken met diverse muziekstijlen en instrumenten. Deze eerste stappen in de wondere wereld van muziek zorgen voor een grote bijdrage in de algemene muzikale kennis van jouw zoon of dochter.

Inhoud van de cursus

Wat zijn muziekinstrumenten? Hoe werken ze, wat doen ze, waar komen ze vandaan en wat kun je er mee?
Allemaal vragen die gedurende 6 maanden behandeld worden in de Music 4 Kids (Deel 1).

Op speelse wijze gaan we doormiddel van spelletjes, praktische opdrachten een reis maken door de wereld van de muziek en de instrumenten. Zo behandelen we de verschillenden tussen blaas- slag-, snaar-, en elektronische instrumenten, de herkomst en toepassing daarvan, gaan we ook eigen instrumenten maken en natuurlijk gaan we ook heel veel instrumenten uitproberen. (zien, horen, voelen)

De instrumenten die gedurende de cursus onder andere aan bod komen:

• Tamboerijn
  • Xylofoon
  • Cajon
  • Drums
  • Djembé
  • Handtrom
  • Gitaar
  • Basgitaar
  • Ukelele
  • Saz/ Baglama
  • Blokfluit
  • Panfluit
  • Mondharmonica
  • Tin Whistle
  • Keyboard
  • (Drum-)computer

Daarnaast trainen we zowel de muzikaliteit, de motoriek als het gehoor. Op een plezierige wijze bouwt jouw kind een betrouwbare basis op voor zijn of haar muzikale loopbaan dankzij de opgedane muziektheorie bij De Popschool.

We werken met groepjes van maximaal 4 kinderen, zodat er voor ieder kind genoeg aandacht is. Deze cursus bij De Popschool helpt het kind om goed te ontdekken met welk instrument hij of zij verder zou willen gaan.

Na afronding van de cursus

Aan het eind van de cursus wordt er een certificaat uitgereikt met hierin alle behaalde resultaten. Hierna is het mogelijk om jouw kind te laten doorstromen naar ‘Deel 2

De cursus Music 4 Kids (deel 1) wordt in groepsvorm bij onze muziekschool in Hardinxveld gegeven. Privéles is in overleg mogelijk.

Aantal lessen? 16 lessen
Duur les? 30 minuten
Frequentie? wekelijks of om de week
Kosten? vanaf 12,50 euro per maand

Aanmelden voor de cursus

Klinkt de cursus Music 4 Kids (deel 1) van De Popschool als iets voor jouw kind? Geef hem of haar op via het volgende formulier.

Woudrichem