10 tot 12 jaar

groepsles in overleg

Hardinxveld

Doel cursus

Kennismaken met diverse instrumenten en lesmethoden.

Voor wie?

Lekker muziek maken moet voor iedereen mogelijk zijn! Daarom heeft De Popschool cursussen voor de allerkleinsten ontwikkeld. Aansluitend op onze Music 4 Kids (deel 2) heeft De Popschool ook een speciaal verdiepingsprogramma ontwikkeld.

Laat jouw kind de muzikale wereld ontdekken door kennismaking met diverse instrumenten en lesmethoden! Dit derde deel van de cursus is geschikt voor kinderen van 10 tot en met 12 jaar.

Inhoud van de cursus

Gedurende een periode van 6 maanden gaan we dieper in op de theoretische en praktische vaardigheden van zowel bekende als onbekende instrumenten. Op deze manier ontwikkelt jouw kind een betrouwbare, muzikale basis.

Wij adviseren de muzieklessen Music 4 Kids (deel 3) privé te volgen, zodat er genoeg aandacht voor jouw kind is. Wil jouw kind liever lessen volgen met een neef, nicht, vriend of vriendin? Geen enkel probleem!

Elke les focussen we ons op een ander instrument. De zestien instrumenten die we tijdens deze cursus gaan behandelen, delen we op in de volgende 4 groepen:

Slaginstrumenten – percussief / melodisch

• Tamboerijn
  • Xylofoon
  • Cajon
  • Drums

Snaarinstrumenten – akoestisch / elektrisch

• Akoestische gitaar
  • Elektrische gitaar / basgitaar
  • Elektrische piano / keyboard
  • Ukelele

Blaasinstrumenten – melodisch / harmonisch

• Blokfluit
  • Dwarsfluit
  • Saxofoon
  • Tin Whistle

Wereldmuziek – snaar-, slag- en blaasinstrumenten

• Zang
  • Clavé woodblock (Latijns-Amerikaans slaginstrument)
  • Saz/ Baglama (Turks snaarinstrument)
  • Djembé (Afrikaans slaginstrument)
  • Boomwhackers (als proefles)

Na afronding van de cursus

Aan het eind van de cursus wordt er een certificaat uitgereikt met hierin alle behaalde resultaten. Hierna kan jouw kind zich op een muziekinstrument naar keuze richten.

Lesduur en kosten

De cursus Music 4 Kids (deel 3) wordt als privéles bij onze muziekschool in Hardinxveld gegeven. De muzieklessen volgen met één iemand anders samen is in overleg mogelijk.

Aantal lessen? 16 lessen
Duur les? 30 minuten
Frequentie? wekelijks
Kosten? vanaf 28 euro per maand

Aanmelden voor de cursus

Klinkt de cursus Music 4 Kids (deel 3) van De Popschool als iets voor jouw kind? Geef hem of haar op via het volgende formulier.

Docenten en Locaties

Hardinxveld
Woudrichem

reacties van cursisten

Volg jij dit vak? Help andere cursisten om een goede keus
te maken en schrijf een korte recensie/review!