Djembé cursus

te volgen als groepsles

Heb je altijd al iets met drums en slagwerk willen doen? Of wil je samen met anderen een krachtig ritme neerzetten? Ontdek samen de djembé, de Afrikaanse trommel, en maak kennis met het ritme van de aarde. Doordat de cursus djembé op maat worden gemaakt, kan iedereen bij ons de djembé leren spelen. Ervaring of geen ervaring, want het ritme krijgt vanzelf een plekje in je hoofd.

De djembé is officieel meer gericht op de Afrikaanse muziekstijl, maar kan uiteraard ook worden ingezet als begeleidingsinstrument in een akoestische setting. Het instrument wordt graag ingezet bij kampvuren, huiskamerconcerten en sfeervolle bandjes op straat.

Voordelen van de cursus bij De Popschool

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Of djembé spelen nu puur een hobby of naar een optreden wilt toewerken: het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over het instrument te leren en alle mogelijkheden ervan.

Inhoud van de cursus

Tijdens de cursus djembé leer je de prachtige, traditionele ritmes uit West-Afrika. Ook komen de achtergrond van het instrument, het land en de muziekcultuur aan bod. Geloof ons maar, al na één les heb je het Afrikaanse ritme te pakken.

Aspecten die tijdens de cursus aan bod komen:

• Diverse ritmes
  • Slap, toon en bas (techniek)
  • Houding en de stand van de djembé
  • Dynamiek, timing, groove en breaks
  • Individuele speeltechnieken
  • Samenspel, vrij soleren en ritmegevoel

De cursus djembé wordt zowel als privéles en in groepsvorm gegeven. De kosten voor de cursus  bestaande uit 6 lessen zijn € 54,- plus € 15,- voor het huren van een djembé (excl.  € 15,- borg). Wie al een djembé thuis heeft liggen, hoeft alleen voor het cursusgeld te betalen.

Wil je liever losse lessen volgen? Dat kan ook! Het is mogelijk om wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan. Ga naar ‘djembé’ voor meer informatie.

Aanmelden voor cursus djembé

Klinkt deze cursus van De Popschool als iets voor jou? Geef je dan op via het onderstaande formulier. Neem gerust contact op wanneer je de cursus liever op andere data of individueel wilt volgen.

Bekijk ook deze lessen