blokfluit

De blokfluit is een ideaal instrument voor jonge kinderen om op laagdrempelige wijze de basis van muziek te leren. Doordat onze lessen op de wensen en behoeften van de leerling afgestemd worden, kunnen kinderen al vanaf 6 jaar bij ons blokfluitles volgen.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over het instrument te leren en alle mogelijkheden ervan.

Niets is onmogelijk met de blokfluit. Je kunt niet alleen oude muziek met dit veelzijdige instrument bespelen, maar ook jazz, pop, folk en hedendaagse muziek. Breng jouw favoriete muzieknummer mee naar de les, zodat we deze samen op de blokfluit kunnen oefenen.

Voordelen van blokfluitles bij De Popschool

Wij begeleiden en ondersteunen met veel plezier en vol passie iedere leerling om op professionele wijze zijn of haar persoonlijke doel te bereiken. Of je nu de basis van muziek wilt ontdekken, blokfluit spelen als hobby ziet of uiteindelijk naar een ander blaasinstrument wilt doorstromen: samen stippelen we een route uit die het beste bij jou past.

Tijdens de blokfluitlessen ontdek je het instrument en leer je op speelse wijze noten lezen en ritmes spelen. In mum van tijd kun al eenvoudige liedjes spelen. Daarnaast leer je over de geschiedenis om de muziek en het blaasinstrument beter te begrijpen.

Aspecten die tijdens de lessen aan bod komen:

• Blokfluit bespelen (techniek)
  • Intervallen en toonladders (gehoor)
  • Notenschrift lezen en schrijven (kennis)
  • Liedjes spelen (repertoire)
  • Ontwikkelen van toonvorming (intonatie)
  • Ademhaling en improvisatie (muzikaliteit)

Blokfluitles wordt als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.