produceren

geen groepsles

Hardinxveld Gorinchem Woudrichem

Voor wie?

Wil je leren hoe je tracks kunt componeren en dit alles vanuit je eigen slaapkamer? Dan zijn onze lessen Produceren echt iets voor jou. De beste platen zijn namelijk niet in de grote, professionele studio’s gemaakt, maar gewoon door producers met een computer, de juiste software, goede speakers en scherpe oren. Doordat we onze lessen op de wensen van de leerling afstemmen, kan je bij ons al vanaf 8 jaar leren produceren.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over muziek produceren te leren en alle mogelijkheden ervan.

Type muziekstijl

Zolang jezelf gedreven bent, kun je in iedere muziekgenre leren produceren. Misschien ken je al wel een producer wiens tracks je ontzettend tof vindt? Schrijf deze naam vooral op, want dan kunnen we deze producer als inspiratiebron gebruiken.

Voordelen van producer les bij De Popschool

• Individuele en professionele coaching en begeleiding
  • Volledig op maat gemaakte lessen
  • Een perfectie locatie voorzien van alle faciliteiten om jouw leerproces te ondersteunen

Inhoud van de lessen

Tijdens de lessen Produceren werken we met professionele muziekprogramma’s. Je leert waarop je moet letten als je een eigen nummer gaat arrangeren. Hierbij zijn oog voor detail en geluidsbalans erg belangrijk. Daarnaast leer je waarop je moet letten als je een plaat gaat mixen. Dit is essentieel om tot een beluisterbaar eindresultaat te komen.

Aspecten die tijdens de lessen aan bod komen:

• Softwareprogramma’s: FL Studio, Cubase, Wavelab, Logic en Reason
  • Midi
  • Werken met samples
  • VST instrument, synthesizers en plugins
  • Interne synthesizers en presets
  • EQ
  • Compressie
  • Effecten
  • Mixing en mastering

Om uiteindelijk je eigen tracks te kunnen maken, is enige kennis van muziek en muziektheorie van belang. Daarom besteden we in de lessen ook aandacht aan:

• Track analyse
  • Akkoorden en melodieën
  • Muziektheorie en synthese
  • Ritmes, breaks en drops
  • Bars en beats
  • Ontwikkelen van je eigen sounds

Lesduur en kosten

Produceer lessen worden als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt via ons online roostertool zelf hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.

Ga naar de tarieven voor alle informatie.

Docenten en Locaties

Hardinxveld
Woudrichem

reacties van cursisten

Volg jij dit vak? Help andere cursisten om een goede keus
te maken en schrijf een korte recensie/review!