mandoline

te volgen als groepsles

De mandoline is een kleiner snaarinstrument en is vanwege het formaat daarom geschikt voor jonge kinderen vanaf 6 jaar. Het niveau van de muziekles wordt afgestemd op de wensen en behoeften van de leerling, zodat  mandoline spelen een leerzaam en muzikaal feestje wordt.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over het instrument te leren en alle mogelijkheden ervan.

De mandoline is een veelzijdig instrument dat voornamelijk wordt geassocieerd met bluegrass, klassieke muziek en pop/folk. Tijdens de lessen kom je erachter dat dit muziekinstrument in nog meer genres een mooie rol kan spelen, zoals swing, jazz en rock. Heb je al een muziekstijl als grote favoriet? De lessen passen we graag aan jouw voorkeuren aan!

Voordelen van mandolineles bij De Popschool

Tijdens de lessen voor de mandoline leer je hoe je met jouw favoriete muzieknummers kunt meespelen. Daarnaast leer je over de geschiedenis van het instrument, zodat je de muziek beter kunt begrijpen.

Aspecten die tijdens de gitaarlessen aan bod komen:

• Techniek (zoals aanslag, tokkel en solo en plectrumtechniek)
  • Akkoordenleer
  • Melodieleer, toonladders en reeksen
  • Notenschrift, tablatuur en algemene muziektheorie
  • Moderne toepassing van het instrument

Wist je dat…?

• …de 8 snaren van de mandoline eigenlijk dubbele snaren zijn? Elke toon heeft een snarenpaar, ofwel 2 snaren die gelijk gestemd zijn. Grappig hè!?

Mandolinelessen worden zowel privé als in groepsverband gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.