ukelele cursus

te volgen als groepsles

Een ukelele, wat is dat!?

De ukelele is een kleine gitaarsoort die zijn oorsprong op Hawaii vindt en is het ultieme muziekinstrument voor mensen die op een laagdrempelige manier muziek willen spelen. Dit instrument is in principe gewoon het bespelen van een gitaar, maar dan op klein formaat.

Het vrolijke instrument is officieel een aanpassing van de Portugese gitaar die door immigranten naar Hawaii werd gebracht. De ukelele heeft slechts vier snaren in plaats van zes en is door de kleine omvang een handzaam en gemakkelijk te leren instrument.

De ukelele met vier snaren is een toegankelijk instrument om te leren spelen en is ideaal voor mensen die graag muziek willen spelen, maar niet veel tijd of geld kwijt willen zijn. Onze cursus speciaal geschreven voor mensen die in korte tijd een instrument tegen lage kosten willen leren spelen.

De ukulelelessen bij De Popschool in Hardinxveld zijn voor jongeren, volwassenen, de beginner en al gevorderde leerling. Vanwege het fijne formaat van de ukelele is dit muziekinstrument ook geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar.

De ukelele is vooral bekend door de Hawaiiaanse volksmuziek, maar wordt tegenwoordig naast folkmuziek in nog veel meer muziekstijlen ingezet. Het instrument is namelijk overal inzetbaar en is hiermee steeds vaker in de huidige muziekwereld te horen. De grote van de ukelele bepaalt door de klanken of je beter vrolijke of juist serieuzere muziek als klassiek en jazz kunt spelen.

Voordelen van lessen bij De Popschool

Wij begeleiden en ondersteunen met veel plezier en vol passie iedere leerling om op professionele wijze zijn of haar persoonlijke doel te bereiken. Of je lekker ontsnappen een ukelele wilt bespelen, jouw vrienden rondom het kampvuur wilt vermaken of andere grote plannen met jouw ukelele hebt: samen stippelen we een route uit die het beste bij jou past.

Inhoud van de cursus

Tijdens de cursus ukelele leer je in 6 weken tijd allerlei liedjes spelen. Alle ins en outs van het muziekinstrument worden aan de hand van moderne popliedjes behandeld. Naast de ukelele leren spelen, gaan we ook met de akkoordenleer en de beginselen van het notenschrift aan de slag.

Doordat de cursus uit slechts 6 lessen bestaat, krijg je in zeer korte tijd dit instrument onder de knie. Echt waar, aan het eind van de cursus kan iedereen verschillende liedjes kan meespelen!

De cursus ukelele wordt zowel als privéles en in groepsvorm gegeven. De kosten voor de cursus  bestaande uit 6 lessen zijn € 56,- plus € 15,- voor het huren van een ukelele (excl.  € 15,- borg). Wie al een ukelele thuis heeft liggen, hoeft alleen voor het cursusgeld te betalen. Prijzen zijn excl. BTW.

Wil je liever losse lessen volgen? Dat kan ook! Het is mogelijk om wekelijks of om de week te lessen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan. Ga naar ‘ukelele’ voor meer informatie.

Aanmelden voor cursus ukelele

Klinkt deze cursus van De Popschool als iets voor jou? Geef je dan op via het onderstaande formulier. Neem gerust contact op wanneer je de cursus liever op andere data of individueel wilt volgen.

De docenten en Locaties