singer/ songwriting

Droom jij ervan om op een dag met jouw eigen liedjes voor een publiek op te treden, maar vind je het nog lastig om liedjes te schrijven? Kom dan bij De Popschool in Hardinxveld lessen in singer-songwriting volgen. Samen behandelen we alle aandachtspunten die nodig zijn om van jou een echte singer-songwriter te maken.  Doordat onze lessen op de leerling afstemmen, kun je bij ons al vanaf 12 jaar singer-songwriting lessen volgen.

Bij De Popschool vinden we het belangrijk dat je plezier hebt en muziek maken ontspannend is. Het is onze taak jou te stimuleren en te motiveren om zoveel mogelijk over het schrijven van liedjes te leren en alle mogelijkheden ervan.

Voordelen van lessen bij De Popschool

Wij begeleiden en ondersteunen met veel plezier en vol passie iedere leerling om op professionele wijze zijn of haar persoonlijke doel te bereiken. Of je nu gewoon graag creatief schrijft, liedjes voor (opkomende) artiesten wilt ontwikkelen of andere grootse plannen hebt: samen stippelen wij een route uit die het beste bij jouw doel past.

Een liedje schrijven, hoe doe je dat!? Er komt veel kijken bij het schrijven van een geheel eigen nummer. Wat is bijvoorbeeld een couplet en wat is een refrein? Niet alleen kijken we naar de teksten die je op papier hebt staan, ook de melodieën en gekoppelde emoties in het liedje zijn nodig om een succesvol en compleet nummer tot stand te brengen.

Aspecten die onder andere tijdens de lessen aan bod komen:

• Coupletten en refreinen schrijven
  • Melodieën maken
  • Componeren
  • Beschrijven van de achterliggende gedachte (motivatie)
  • Emoties koppelen

De singer-songwriting lessen worden als privéles gegeven. Elke les duurt minimaal 30 minuten. Het is mogelijk om een (half) jaar lang wekelijks of om de week te lessen. Of je bepaalt zelf via ons online roostertool hoeveel lessen je wilt volgen. De kosten per les zijn afhankelijk van het totaal aantal af te nemen lessen en de frequentie ervan.