Muziekwijzer

subsidie voor leerlingen uit woudrichem

MuziekWijzer Altena

De gemeente Woudrichem hecht grote waarde aan haar
cultuurbeleid; cultuureducatie in het algemeen en muziekeducatie in het bijzonder.
Met het programma Muziekwijzer Altena wordt dit beleid door De Bibliotheek CultuurPuntAltena vertaald naar drie onderdelen: binnenschoolse muziekeducatie, muzieklessen in de vrije tijd en netwerkoverschrijdend samenspel.

Muziekwijzer Altena heeft als doel zoveel mogelijk kinderen muziek te laten maken.

Dit zijn onze aangesloten Docenten

Opties en voorwaarden

Het is de ambitie van de gemeente Woudrichem dat zoveel mogelijk kinderen in hun vrije tijd muzieklessen volgen. Keuzevrijheid staat hierbij voorop. Welk instrument wil uw kind spelen? De keuze is aan u.

In samenspraak met De Bibliotheek CultuurPuntAltena en diverse muziekaanbieders heeft de gemeente hiervoor beleid ontwikkeld. Doel is om zoveel mogelijk kinderen en jongeren gebruik te laten maken van een gevarieerd, laagdrempelig en kwalitatief goed muziekaanbod.

Muzieklessen in de vrije tijd

In Woudrichem zijn er verschillende mogelijkheden voor les in allerlei instrumenten. Voor leerlingen tot 19 jaar is er een tegemoetkoming van € 120 voor individuele of groepslessen mogelijk.

Dit zijn de voorwaarden:

• De leerling is nog geen 19 jaar oud
  • Woonachtig in de gemeente Woudrichem
  • Er is al minstens drie maanden les gevolgd
  • Wanneer de lessen betaald zijn, kan met het aanvraagformulier de subsidie aangevraagd worden.

Vul het aanvraagformulier Muziekles in de vrije tijd volledig in om de subsidie aan te vragen.