Sophie Valentijn

Zang

Sophie is op haar 11e begonnen met zingen. Ze wist meteen dat ze dit wilde blijven doen. Snel daarna heeft ze auditie gedaan voor de havo/vvwo voor muziek en dans en is daar aangenomen. Op deze school heeft ze veel ervaring opgedaan door te zingen in verschillende bands, te zingen in een Vocal group, en regelmatig op te mogen treden op de voorspeelavonden.

Ook heeft ze op verschillende plekken mogen optreden als zangeres, zoals: Rotown, Fortes festival, De Doelen, Theater Rotterdam Schouwburg en Stadsgehoorzaal.

Na haar tijd op de havo/vwo voor muziek en dans wilde ze haar passie voor zingen combineren met lesgeven. Zij is daarom de studie Docent Muziek gaan volgen aan Codarts Rotterdam hogeschool voor de kunsten.

Ze geeft nu zangles op verschillende muziekscholen in Rotterdam en omstreken. Ook neemt ze regelmatig nummers op voor haar Youtube kanaal.